image
hl1

Oferta szkoleniowa Centrum Terapeutycznego OD GŁOWY DO MOWY 

 

  • Prowadzący: dr Justyna Leszka

    Czas trwania: 6 godzin dydaktycznych

  • Założenia Metody Krakowskiej

  • Pojęcie rozwoju normatywnego i nienormatywnego; zagrożenie zaburzeniami w rozwoju; wczesna diagnoza zaburzeń w rozwoju jako warunek skutecznej terapii

  • Stymulacja i terapia rozwoju dziecka z zaburzeniami rozwoju

  • Techniki składające się na Metodę Krakowską

  • Wykorzystanie technik Metody Krakowskiej w pracy z dziećmi – warsztat; praca na pomocach stworzonych na potrzeby MK

  • Informacje pod nr tel. 606 664 447

  • Prowadzący: dr Justyna Leszka

  • Czas trwania:  6 godzin dydaktycznych

  • Klasyczne metody diagnozowania autyzmu. Diagnoza autyzmu wg ICD – 10 i DSM – V (nawiązanie i różnice w stosunku do DSM IV)

  •  Pojęcie zagrożenia autyzmem, jako jednostka wymagająca wczesnej interwencji terapeutycznej

  • Normy rozwojowe dla dzieci od 4 do 36 mca życia; zaburzenia pozwalające na zdiagnozowanie zagrożenia autyzmem

  • Cywilizacyjne uwarunkowania występowania zaburzeń w rozwoju

  • Model funkcjonowania Zespołu diagnostycznego dla dzieci z autyzmem

  • Założenia terapii neurobiologicznej

  •  Zastosowanie terapii neurobiologicznej w pracy z dziećmi zagrożonymi autyzmem i z autyzmem – warsztat

  • Informacje pod nr tel. 606 664 447

  • Prowadzący: mgr Marcelina Żółtowska
  • Czas trwania: 6 godzin dydaktycznych

Warsztat szczególnie polecany osobom, które rozpoczynają pracę z dziećmi z autyzmem. Na szkoleniu zostaną omówione praktyczne wskazówki, w jaki sposób zaplanować pierwsze kroki w terapii dziecka z autyzmem. Od czego zacząć, jak wyznaczyć pierwsze cele terapeutyczne, jakie przygotować pomoce, w jaki sposób dobierać odpowiednie ćwiczenia do aktualnego poziomu poznawczego dziecka, a także jak je modyfikować w miarę postępów w terapii.

  • Stymulacja i terapia rozwoju dziecka z zaburzeniami rozwoju – podstawy neurobiologiczne.
  • Kompleksowe zaplanowanie terapii – podejście rozwojowe: ćwiczenia z zakresu rozumienia, naśladownictwa, ćwiczenia wzrokowe, słuchowe, stymulacja lewej półkuli mózgu, pamięci, myślenia, rozwoju zabawy, ćwiczenia przygotowujące do kształtowania systemu językowego, wczesna nauka czytania metodą sylabową prof. J. Cieszyńskiej-wprowadzenie
  • Informacje pod nr tel. 734 153 266

  • Prowadzący: mgr Bogna Mikołajczak
  • Czas trwania: 6 godzin dydaktycznych
  • Budowa kończyny górnej.

  • Rozwój motoryki małej dziecka (0-5)

  • Rozwój motoryki małej, a mowa

  • Sposoby trzymania kredki i rodzaje chwytów

  • Wybór dominującej ręki

  • Zajęcia w grupie przedszkolnej

  • Przykłady ćwiczeń

  • Masaż kończyny górnej

  • Pokaz filmów i zdjęć

  • Prezentacja pomocy terapeutycznych i warsztat praktyczny

  • Informacje pod nr tel. 609 931 931

  • Prowadzący: dr Justyna Leszka

  • Czas trwania: 6 godzin dydaktycznych

  • Pojęcie zaburzeń rozwojowych i zaburzeń w rozwoju

  • Uwarunkowania rozwoju językowego

  • Czynniki zakłócające rozwój językowy

  • Diagnoza zaburzeń rozwoju językowego

  • Zaburzenia w funkcjonowaniu językowym  istotne w procesie diagnozy: alalii, afazji dziecięcej i afazji u dzieci, autyzmu, Zespołu Aspergera, dysartrii, opóźnionego rozwoju mowy, obniżonej sprawności intelektualnej

  • Postępowanie terapeutyczne w zaburzeniach rozwoju językowego

  • Programowanie rozwoju języka: etapy, postępowanie metodyczne, techniki stosowane w pracy terapeutycznej

  • Praktyczne wykorzystanie pomocy dydaktycznych w procesie programowania języka

  • Informacje pod nr tel. 606 664 447

  • Prowadzący: dr Justyna Leszka

    Czas trwania: 6 godzin dydaktycznych

  • Definicje dysleksji w ujęciu klasycznym i w ujęciu neurobiologicznym

  • Funkcje lewej i prawej półkuli mózgu oraz ich znaczenie dla procesów nauki czytania i pisania

  • Kształtowanie się lateralizacji a ryzyko dysleksji

  • Pojęcie i objawy ryzyka dysleksji

  • Diagnozowanie dzieci z ryzyka dysleksji w wieku 3 – 6 lat. Praktyczne wykorzystanie testu SWM: zapoznanie z narzędziem, sposób przeprowadzania badania, analiza wyników

  • Metody pracy z dzieckiem z ryzyka dysleksji

  •  Informacje pod nr tel. 606 664 447

*szkolenie wyłącznie dla logopedów

  • Prowadzący: dr Justyna Leszka

  • Czas trwania: 6 godzin dydaktycznych

  • Charakterystyka normatywnego rozwoju dziecka w zakresie języka, motoryki , zabawy, funkcjonowania społecznego

  • Model diagnostyki logopedycznej: etapy postępowania i najczęściej popełniane błędy

  • Diagnoza różnicowa zaburzeń mowy w: alalii, afazji dziecięcej, wadach słuchu, autyzmie dziecięcym, Zespole Aspergera

  • Warsztat – konstruowanie wywiadu z rodzicami, wartościowego pod względem diagnostycznym

  • Zalecenia do terapii, jako kontynuacja diagnozy. Warsztat – konstruowanie zaleceń terapeutycznych

  • Informacje pod nr tel. 606 664 447

  • Prowadzący: mgr Bogna Mikołajczak

  • Czas trwania: 6 godzin dydaktycznych

  • Co to jest Integracja Sensoryczna (SI)?

  • Okres płodowy dziecka i rozwój SI.

  • Rozwój SI w okresie przedszkolnym i wczesnoszkolnym.

  • Co oznacza dysfunkcja SI i jakie są jej objawy?

  • Przyczyny powstawania zaburzeń.

  • Jak wspomóc rozwój SI – praktyczne rady dla opiekunów.

  • Pokaz filmów i zdjęć ćwiczeń wspomagających rozwój SI

  • Informacje pod nr tel. 609 931 931

  • Prowadzący: mgr Bogna Mikołajczak

  • Czas trwania: 6 godzin dydaktycznych

  • Rozwój motoryczny dziecka w wieku przedszkolnym

  • Rozwój motoryczny dziecka w wieku szkolnym

  • Wpływ muzyki na funkcjonowanie dziecka

  • Wpływ tańca na funkcjonowanie dziecka

  • Część praktyczna – tańce, zabawy, praca twórcza.

  • Informacje pod nr tel. 609 931 931

  • Prowadzący: dr Wanda Baranowska

  • Czas trwania: 6 godzin dydaktycznych

    Moduł 1. Warsztat umiejętności rozpoznawania i definiowania potrzeb i ograniczeń edukacyjnych uczniów z AD/HD, ZA oraz ODD w różnych okresach rozwojowych

    Moduł 2. Warsztat metod i technik pracy wychowawczej i edukacyjnej z uczniem z AD/HD, ZA i ODD

    Moduł 3. Warsztat indywidualnej i zespołowej pracy interwencyjnej i terapeutycznej

  • Informacje pod nr tel.

*strategia „do celu” skupia się na zadośćuczynieniu powstałym szkodom/krzywdom, pomija poszukiwanie winnych

  • Prowadzący: dr Wanda Baranowska
  • Czas trwania: 6 godzin dydaktycznych

Moduł 1. Psychopedagogiczne podstawy konfliktu personalnego wśród osób w różnych okresach rozwojowych

Moduł 2. Warsztat zarządzania strategią „Do celu” w konflikcie rówieśniczym (i pracowniczym)

  • Informacje pod nr tel.

  • Prowadzący: dr Wanda Baranowska
  • Czas trwania: 6 godzin dydaktycznych

Moduł 1. Rozwój umiejętności społecznych i komunikacyjnych dziecka z ZA

Moduł 2. Warsztat umiejętności komunikacji werbalnej i pozawerbalnej z dzieckiem z ZA

  • Informacje pod nr tel.

  • Prowadzący: dr Wanda Baranowska
  • Czas trwania: 6 godzin dydaktycznych

Moduł 1. Komunikacja w negocjacjach – zasady prowadzenia negocjacji, taktyki negocjacyjne, radzenie sobie z emocjami podczas prowadzenia negocjacji.

Moduł 2. Konflikt i style rozwiązywania konfliktów – diagnoza obszarów sytuacji konfliktowej, warsztat mediatora.

  • Informacje pod nr tel.

  • Prowadzący: dr Wanda Baranowska
  • Czas trwania: 6 godzin dydaktycznych

Moduł 1. Repetytorium wiedzy o zachowaniach agresywnych dzieci i adolescentów

Moduł 2. Strategie wspierania zmiany zachowania dziecka/ ucznia oraz autotrening zarządzania własnymi emocjami

  • Informacje pod nr tel.

Aktualności