image
hl1

Oferta szkoleniowa Centrum Terapeutycznego OD GŁOWY DO MOWY 


SZKOLENIA – NABÓR OTWARTY!

Szkolenie: Metoda Krakowska – terapia neurobiologiczna dzieci z zaburzeniami rozwoju

W programie szkolenia:

  • Założenia Metody Krakowskiej

  • Pojęcie rozwoju normatywnego i nienormatywnego; zagrożenie zaburzeniami w rozwoju; wczesna diagnoza zaburzeń w rozwoju jako warunek skutecznej terapii

  • Stymulacja i terapia rozwoju dziecka z zaburzeniami rozwoju

  • Techniki składające się na Metodę Krakowską

  • Wykorzystanie technik Metody Krakowskiej w pracy z dziećmi – warsztat; praca na pomocach stworzonych na potrzeby MK

Prowadząca: dr Justyna Leszka – Certyfikowany Terapeuta Metody Krakowskiej, pedagog specjalny, logopeda, terapeuta dzieci z zaburzeniami rozwoju. Adiunkt na  Wydziale Pedagogiczno – Artystycznym w Kaliszu Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.  Dyrektor Ośrodka Diagnozy i Terapii Dzieci z Zaburzeniami Rozwoju Fundacji na Rzecz Pomocy Dzieciom Niepełnosprawnym „Nowa Nadzieja” w Kaliszu. Od wielu lat prowadzi diagnozę i terapię dzieci z zaburzeniami rozwoju językowego, w tym z  autyzmem  i Zespołem Aspergera.

Koszt – 250 zł (w cenie materiały szkoleniowe, zaświadczenie uczestnictwa, poczęstunek w czasie przerwy kawowej)

SZKOLENIE ODBĘDZIE SIĘ W CZĘSTOCHOWIE, GOSTYNIU ORAZ BIAŁYMSTOKU

Termin: 15.03.2019 (piątek), godz. 13.30-18.30 Miejsce: Regionalny Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli „WOM” ul. Jana Pawła 126/130, Częstochowa

Termin: 6.04.2019 (sobota), godz. 10.00-15.00 Miejsce: Centrum Edukacji Nauczycieli ul. Złota 4, Białystok

Termin: 27.04.2019 (sobota), godz. 10.00-15.00 Miejsce: Biblioteka Publiczna Miasta i Gminy w Gostyniu, ul. Wrocławska 257

KARTA ZGŁOSZENIOWA CZĘSTOCHOWA

KARTA ZGŁOSZENIOWA BIAŁYSTOK

KARTA ZGŁOSZENIOWA GOSTYŃ

wypełnioną kartę zgłoszeniową należy wysłać na adres:

kontakt@odglowydomowy.pl

Organizator nie pokrywa kosztów dojazdu i noclegu.


Szkolenie: Wczesna diagnoza i terapia neurobiologiczna dzieci z autyzmem

W programie szkolenia:

  • Klasyczne metody diagnozowania autyzmu. Diagnoza autyzmu wg ICD – 10 i DSM – V (nawiązanie i różnice w stosunku do DSM IV)

  • Pojęcie zagrożenia autyzmem, jako jednostka wymagająca wczesnej interwencji terapeutycznej

  • Normy rozwojowe dla dzieci od 4 do 36 mca życia; zaburzenia pozwalające na zdiagnozowanie zagrożenia autyzmem

  • Cywilizacyjne uwarunkowania występowania zaburzeń w rozwoju

  • Model funkcjonowania Zespołu diagnostycznego dla dzieci z autyzmem

  • Założenia terapii neurobiologicznej

  •  Zastosowanie terapii neurobiologicznej w pracy z dziećmi zagrożonymi autyzmem i z autyzmem – warsztat

Prowadząca: dr Justyna Leszka – Certyfikowany Terapeuta Metody Krakowskiej, pedagog specjalny, logopeda, terapeuta dzieci z zaburzeniami rozwoju. Adiunkt na  Wydziale Pedagogiczno – Artystycznym w Kaliszu Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.  Dyrektor Ośrodka Diagnozy i Terapii Dzieci z Zaburzeniami Rozwoju Fundacji na Rzecz Pomocy Dzieciom Niepełnosprawnym „Nowa Nadzieja” w Kaliszu. Od wielu lat prowadzi diagnozę i terapię dzieci z zaburzeniami rozwoju językowego, w tym z  autyzmem  i Zespołem Aspergera.

Koszt – 250 zł (w cenie materiały szkoleniowe, zaświadczenie uczestnictwa, poczęstunek w czasie przerwy kawowej)

Termin: 30.03.2019 (sobota), godz. 9.30 – 14.30

Miejsce: Biblioteka Pedagogiczna im. gen. bryg. prof. Elżbiety Zawackiej w Toruniu ul. gen. J.H. Dąbrowskiego 4

KARTA ZGŁOSZENIOWA TORUŃ

wypełnioną kartę zgłoszeniową należy wysłać na adres:

kontakt@odglowydomowy.pl

Organizator nie pokrywa kosztów dojazdu i noclegu.


Szkolenie: Usprawnianie motoryki małej z elementami terapii ręki

Ręka to wielospecjalistyczny narząd. Ważne, aby od najmłodszych lat stymulować jej rozwój. Jednakże zapominamy, że ręka to nie tylko dłoń i palce. Wiele problemów zaczyna się już w okolicach obręczy barkowej czy w mięśniach posturalnych ciała.

Jeżeli Twoje dziecko lub dziecko, z którym pracujesz ma problemy z czynnościami samoobsługowymi, niechętnie podejmuje czynności manualne, nie lubi dotykać nowych, różnorodnych faktur to podsunę Państwu kilka propozycji jak pracować z dzieckiem indywidualnie i w grupie przedszkolnej.

Szkolenie skierowane do rodziców, pedagogów, terapeutów, nauczycieli pracujących z dziećmi z zaburzeniami motoryki małej, grafomotoryki, opóźnieniem psychomotorycznym czy problemami w nauce pisania.

W programie szkolenia:

  • Budowa kończyny górnej.
  • Rozwój motoryki małej dziecka (0-5)
  • Rozwój motoryki małej, a mowa.
  • Sposoby trzymania kredki i rodzaje chwytów.
  • Wybór dominującej ręki.
  • Nadwrażliwość dotykowa.
  • Zajęcia w grupie przedszkolnej.
  • Przykłady ćwiczeń.
  • Masaż kończyny górnej.
  • Pokaz filmów i zdjęć.
  • Prezentacja pomocy terapeutycznych.
  • Warsztat praktyczny : tworzenie mas plastycznych.

Prowadząca: mgr Bogna Mikołajczak – Fi­­zjo­­te­­ra­­peu­­ta, pe­­da­­gog spe­­cja­l­ny, na­­u­czy­­ciel wy­­cho­­wa­­nia przed­sz­ko­l­ne­­go i na­­u­cza­­nia po­­czą­t­ko­­we­­go, terapeuta Integracji Sensorycznej wg Ay­­res Se­n­so­­ry In­te­­gra­­tion (ASI®). Pra­­cu­­je z dzie­ć­mi z ró­ż­ny­­mi nie­­pe­ł­no­­spra­w­no­­­ścia­­mi: ru­­cho­­wy­­mi, in­­te­­le­k­tu­­a­l­ny­­mi, sprzę­­żo­­ny­­mi oraz z dzie­ć­mi z ca­­ło­­­ścio­­wy­­mi za­­bu­­rze­­nia­­mi roz­­wo­­ju. Uko­ń­czy­­ła li­cz­ne ku­r­sy i szko­­le­­nia zwią­­za­­ne z re­­ha­­bi­­li­­ta­­cją i te­­ra­­pią dzie­­ci. W Ce­n­trum „Od Gło­­wy do Mo­­wy” pro­­wa­­dzi za­­ję­­cia z za­­kre­­su re­­ha­­bi­­li­­ta­­cji ru­­cho­­wej, pla­­stro­­wa­­nie – Ki­­ne­­sio­­lo­­gy Ta­­ping,  In­te­­gra­­cję Se­n­so­­ryczną, Te­­ra­­pię Rę­­ki, te­­ra­­pię pe­­da­­gogiczną. Wspó­ł­pra­­cu­­je z Wy­­da­w­ni­c­twem WiR oraz Fu­n­da­­cją „No­­wa Na­­dzie­­ja”. Jest au­­to­­rem war­sz­ta­­tów dla na­­u­czy­­cieli z za­­kre­­su uspra­w­nia­­nia ru­­cho­­we­­go dzie­­ci.

Koszt – 200 zł (w cenie materiały szkoleniowe, zaświadczenie uczestnictwa, poczęstunek w czasie przerwy kawowej)

Termin: 7.04.2019 (niedziela), godz. 9.00-15.00 Miejsce: Centrum Terapeutyczne OD GŁOWY DO MOWY ul. Błażeja 88D, 61-608 Poznań

KARTA ZGŁOSZENIOWA POZNAŃ

wypełnioną kartę zgłoszeniową należy wysłać na adres:

kontakt@odglowydomowy.pl

Organizator nie pokrywa kosztów dojazdu i noclegu.


POZOSTAŁE SZKOLENIA W OFERCIE

 

  • Prowadzący: dr Justyna Leszka

    Czas trwania: 6 godzin dydaktycznych

  • Założenia Metody Krakowskiej

  • Pojęcie rozwoju normatywnego i nienormatywnego; zagrożenie zaburzeniami w rozwoju; wczesna diagnoza zaburzeń w rozwoju jako warunek skutecznej terapii

  • Stymulacja i terapia rozwoju dziecka z zaburzeniami rozwoju

  • Techniki składające się na Metodę Krakowską

  • Wykorzystanie technik Metody Krakowskiej w pracy z dziećmi – warsztat; praca na pomocach stworzonych na potrzeby MK

  • Informacje pod nr tel. 606 664 447

  • Prowadzący: dr Justyna Leszka

  • Czas trwania:  6 godzin dydaktycznych

  • Klasyczne metody diagnozowania autyzmu. Diagnoza autyzmu wg ICD – 10 i DSM – V (nawiązanie i różnice w stosunku do DSM IV)

  •  Pojęcie zagrożenia autyzmem, jako jednostka wymagająca wczesnej interwencji terapeutycznej

  • Normy rozwojowe dla dzieci od 4 do 36 mca życia; zaburzenia pozwalające na zdiagnozowanie zagrożenia autyzmem

  • Cywilizacyjne uwarunkowania występowania zaburzeń w rozwoju

  • Model funkcjonowania Zespołu diagnostycznego dla dzieci z autyzmem

  • Założenia terapii neurobiologicznej

  •  Zastosowanie terapii neurobiologicznej w pracy z dziećmi zagrożonymi autyzmem i z autyzmem – warsztat

  • Informacje pod nr tel. 606 664 447

  • Prowadzący: mgr Marcelina Żółtowska
  • Czas trwania: 6 godzin dydaktycznych

Warsztat szczególnie polecany osobom, które rozpoczynają pracę z dziećmi z autyzmem. Na szkoleniu zostaną omówione praktyczne wskazówki, w jaki sposób zaplanować pierwsze kroki w terapii dziecka z autyzmem. Od czego zacząć, jak wyznaczyć pierwsze cele terapeutyczne, jakie przygotować pomoce, w jaki sposób dobierać odpowiednie ćwiczenia do aktualnego poziomu poznawczego dziecka, a także jak je modyfikować w miarę postępów w terapii.

  • Stymulacja i terapia rozwoju dziecka z zaburzeniami rozwoju – podstawy neurobiologiczne.
  • Kompleksowe zaplanowanie terapii – podejście rozwojowe: ćwiczenia z zakresu rozumienia, naśladownictwa, ćwiczenia wzrokowe, słuchowe, stymulacja lewej półkuli mózgu, pamięci, myślenia, rozwoju zabawy, ćwiczenia przygotowujące do kształtowania systemu językowego, wczesna nauka czytania metodą sylabową prof. J. Cieszyńskiej-wprowadzenie
  • Informacje pod nr tel. 734 153 266

  • Prowadzący: mgr Bogna Mikołajczak
  • Czas trwania: 6 godzin dydaktycznych
  • Budowa kończyny górnej.

  • Rozwój motoryki małej dziecka (0-5)

  • Rozwój motoryki małej, a mowa

  • Sposoby trzymania kredki i rodzaje chwytów

  • Wybór dominującej ręki

  • Zajęcia w grupie przedszkolnej

  • Przykłady ćwiczeń

  • Masaż kończyny górnej

  • Pokaz filmów i zdjęć

  • Prezentacja pomocy terapeutycznych i warsztat praktyczny

  • Informacje pod nr tel. 609 931 931

  • Prowadzący: dr Justyna Leszka

  • Czas trwania: 6 godzin dydaktycznych

  • Pojęcie zaburzeń rozwojowych i zaburzeń w rozwoju

  • Uwarunkowania rozwoju językowego

  • Czynniki zakłócające rozwój językowy

  • Diagnoza zaburzeń rozwoju językowego

  • Zaburzenia w funkcjonowaniu językowym  istotne w procesie diagnozy: alalii, afazji dziecięcej i afazji u dzieci, autyzmu, Zespołu Aspergera, dysartrii, opóźnionego rozwoju mowy, obniżonej sprawności intelektualnej

  • Postępowanie terapeutyczne w zaburzeniach rozwoju językowego

  • Programowanie rozwoju języka: etapy, postępowanie metodyczne, techniki stosowane w pracy terapeutycznej

  • Praktyczne wykorzystanie pomocy dydaktycznych w procesie programowania języka

  • Informacje pod nr tel. 606 664 447

  • Prowadzący: dr Justyna Leszka

    Czas trwania: 6 godzin dydaktycznych

  • Definicje dysleksji w ujęciu klasycznym i w ujęciu neurobiologicznym

  • Funkcje lewej i prawej półkuli mózgu oraz ich znaczenie dla procesów nauki czytania i pisania

  • Kształtowanie się lateralizacji a ryzyko dysleksji

  • Pojęcie i objawy ryzyka dysleksji

  • Diagnozowanie dzieci z ryzyka dysleksji w wieku 3 – 6 lat. Praktyczne wykorzystanie testu SWM: zapoznanie z narzędziem, sposób przeprowadzania badania, analiza wyników

  • Metody pracy z dzieckiem z ryzyka dysleksji

  •  Informacje pod nr tel. 606 664 447

*szkolenie wyłącznie dla logopedów

  • Prowadzący: dr Justyna Leszka

  • Czas trwania: 6 godzin dydaktycznych

  • Charakterystyka normatywnego rozwoju dziecka w zakresie języka, motoryki , zabawy, funkcjonowania społecznego

  • Model diagnostyki logopedycznej: etapy postępowania i najczęściej popełniane błędy

  • Diagnoza różnicowa zaburzeń mowy w: alalii, afazji dziecięcej, wadach słuchu, autyzmie dziecięcym, Zespole Aspergera

  • Warsztat – konstruowanie wywiadu z rodzicami, wartościowego pod względem diagnostycznym

  • Zalecenia do terapii, jako kontynuacja diagnozy. Warsztat – konstruowanie zaleceń terapeutycznych

  • Informacje pod nr tel. 606 664 447

  • Prowadzący: mgr Bogna Mikołajczak

  • Czas trwania: 6 godzin dydaktycznych

  • Co to jest Integracja Sensoryczna (SI)?

  • Okres płodowy dziecka i rozwój SI.

  • Rozwój SI w okresie przedszkolnym i wczesnoszkolnym.

  • Co oznacza dysfunkcja SI i jakie są jej objawy?

  • Przyczyny powstawania zaburzeń.

  • Jak wspomóc rozwój SI – praktyczne rady dla opiekunów.

  • Pokaz filmów i zdjęć ćwiczeń wspomagających rozwój SI

  • Informacje pod nr tel. 609 931 931

  • Prowadzący: mgr Bogna Mikołajczak

  • Czas trwania: 6 godzin dydaktycznych

  • Rozwój motoryczny dziecka w wieku przedszkolnym

  • Rozwój motoryczny dziecka w wieku szkolnym

  • Wpływ muzyki na funkcjonowanie dziecka

  • Wpływ tańca na funkcjonowanie dziecka

  • Część praktyczna – tańce, zabawy, praca twórcza.

  • Informacje pod nr tel. 609 931 931

  • Prowadzący: dr Wanda Baranowska

  • Czas trwania: 6 godzin dydaktycznych

    Moduł 1. Warsztat umiejętności rozpoznawania i definiowania potrzeb i ograniczeń edukacyjnych uczniów z AD/HD, ZA oraz ODD w różnych okresach rozwojowych

    Moduł 2. Warsztat metod i technik pracy wychowawczej i edukacyjnej z uczniem z AD/HD, ZA i ODD

    Moduł 3. Warsztat indywidualnej i zespołowej pracy interwencyjnej i terapeutycznej

  • Informacje pod nr tel.

*strategia „do celu” skupia się na zadośćuczynieniu powstałym szkodom/krzywdom, pomija poszukiwanie winnych

  • Prowadzący: dr Wanda Baranowska
  • Czas trwania: 6 godzin dydaktycznych

Moduł 1. Psychopedagogiczne podstawy konfliktu personalnego wśród osób w różnych okresach rozwojowych

Moduł 2. Warsztat zarządzania strategią „Do celu” w konflikcie rówieśniczym (i pracowniczym)

  • Informacje pod nr tel.

  • Prowadzący: dr Wanda Baranowska
  • Czas trwania: 6 godzin dydaktycznych

Moduł 1. Rozwój umiejętności społecznych i komunikacyjnych dziecka z ZA

Moduł 2. Warsztat umiejętności komunikacji werbalnej i pozawerbalnej z dzieckiem z ZA

  • Informacje pod nr tel.

  • Prowadzący: dr Wanda Baranowska
  • Czas trwania: 6 godzin dydaktycznych

Moduł 1. Komunikacja w negocjacjach – zasady prowadzenia negocjacji, taktyki negocjacyjne, radzenie sobie z emocjami podczas prowadzenia negocjacji.

Moduł 2. Konflikt i style rozwiązywania konfliktów – diagnoza obszarów sytuacji konfliktowej, warsztat mediatora.

  • Informacje pod nr tel.

  • Prowadzący: dr Wanda Baranowska
  • Czas trwania: 6 godzin dydaktycznych

Moduł 1. Repetytorium wiedzy o zachowaniach agresywnych dzieci i adolescentów

Moduł 2. Strategie wspierania zmiany zachowania dziecka/ ucznia oraz autotrening zarządzania własnymi emocjami

  • Informacje pod nr tel.

Aktualności