Neurologopeda, specjalista wczesnej interwencji logopedycznej Poznań
Marcelina Żółtowska

Neurologopeda kliniczny, terapeuta wczesnej interwencji logopedycznej, pedagog specjalny. Pracuje z najmłodszą grupą pacjentów; dokonuje diagnozy neurologopedycznej noworodka i niemowlęcia, zajmuje się terapią zaburzeń w obszarze kompleksu ustno-twarzowego, pomaga mamom w trudnych początkach karmienia. W kręgu zainteresowań zawodowych pozostają tematy związane z laktacją, karmieniem piersią, butelką, alternatywne formy dokarmiania niemowląt i młodszych niemowlaków. Założycielka Centrum Terapeutycznego „Od Głowy do Mowy” w Poznaniu. Prowadzi wykłady i ćwiczenia dla studentów, jest również autorem szkoleń i warsztatów dla terapeutów i rodziców. Jako wolontariusz konsultuje wcześniaki i dzieci urodzone o czasie w Ginekologiczno-Położniczym Szpitalu Klinicznym Uniwersytetu Medycznego im. Karola Marcinkowskiego w Poznaniu.
Wykształcenie:
Studia podyplomowe, kierunek: neurologopedia kliniczna z wczesną interwencją logopedyczną – Uniwersytet Medyczny we Wrocławiu.
Studia magisterskie, kierunek: pedagogika specjalna, specjalność: logopedia – Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie
Studia magisterskie, kierunek: pedagogika – Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy
Studia licencjackie, kierunek: pedagogika specjalna, specjalność: logopedia z kinezjologią edukacyjną – Wyższa Szkoła Edukacji Integracyjnej i Interkulturowej w Poznaniu
Studia licencjackie, kierunek: dziennikarstwo i komunikacja społeczna – Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy
Studia podyplomowe: Zarządzanie oświatą – Wyższa Szkoła Nauk Humanistycznych i Dziennikarstwa w Poznaniu
Praktyki zawodowe:
-Centrum Zdrowia Dziecka w Warszawie na Oddziale Gastroenterologii, Hepatologii, Zaburzeń Odżywiania i Pediatrii
-Instytut Matki i Dziecka w Warszawie w Klinice Neonatologii i Intensywnej Terapii Noworodka w Warszawie
-Szpital Klinicznym im. H. Święcickiego Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu
-Oddział Wielkopolskiego Polskiego Związku Głuchych w Poznaniu
-szkoły i przedszkola integracyjne
Ukończone kursy i szkolenia:
-HalavM Breastfeeding Clinic-kurs przygotowujący do egzaminu na Międzynarodowego Certyfikowanego Konsultanta Laktacyjnego IBCLC, dr Gina Weissman IBCLC
-Wędzidełko wargi górnej okiem ortodonty –wskazówki dla terapeutów
-Frenotomia dla praktyków-walifikacja i zabieg
-Jama ustna niemowlaka – okiem stomatologa i fizjoterapeuty
-Ocena funkcjonalna traktu ustno-twarzowego. Mioterapia-podejście autorskie
-Kurs dla neurologopedów, logopedów i fizjoterapeutów-terapeutów wczesnej interwencji pracujących z dzieckiem karmionym piersią, Centrum Nauki o Laktacji
-Taktyka postępowania w ankyloglosji u noworodków i niemowląt okiem lekarza praktyka i neurologopedy
-Stymulacja traktu ustno-twarzowego
-Ocena neurologopedyczna noworodka/niemowlęcia-warsztat praktyczny z pacjentami
-Funkcja połykania w kontekście terapii logopedycznej
-Żucie wyzwaniem logopedy – zaburzenia czynnościowe układu ruchowego narządu żucia
-OSWOJENIE MA ZNACZENIE. Holistyczny program terapii karmienia
-Trudności w połykaniu-praktyczne techniki wspomagające układ pokarmowy
-Integracja odruchów ustno-twarzowych oraz Terapia NeuroTaktylna– Międzynarodowy Instytut dr Swietłany Masgutowej
-Ankyloglossia u noworodków i niemowląt
-Niemowlak u logopedy II Miobobo – skrócone wędzidełko podjęzykowe u niemowląt – podejście praktyczne
-Międzynarodowa Konferencja Laktacyjna PROLACTA
-Wczesna diagnoza i stymulacja logopedyczna noworodków i niemowląt
-Diagnoza skróconych wędzidełek jamy ustnej w aspekcie logopedycznym
-Niemowlak u logopedy
-Niemowlak i logopedyczne flagi ostrzegawcze
-Gryzaki w profilaktyce i terapii logopedycznej
-Trudności w połykaniu-praktyczne techniki wspomagające układ pokarmowy
-Objawy Góry Fuji u noworodków i niemowląt
-Wprowadzenie do mioterapii w logopedii
-Anatomia palpacyjna kompleksu ustno-twarzowego w ujęciu logopedycznym
-Ankyloglosja-krótkie wędzidełko języka
-Diagnoza i terapia zaburzeń rozwoju mowy u dzieci chorych neurologicznie, Poznań
-Karmienie terapeutyczne Human Touch
-Diagnozowanie małych dzieci w kierunku zaburzeń ze spektrum autyzmu. Fundacja Synapsis Warszawa
-Diagnostyka i terapia zaburzeń mikroflory jelitowej u dzieci ze spektrum autyzmu. Dietetyczne i biomedyczne wspomaganie rozwoju mowy
-Kinesiotaping w logopedii i fizjoterapii stomatologicznej, Bydgoszcz
-Mózgowe uszkodzenia widzenia i trudności wzrokowe uwarunkowane nieprawidłowym funkcjonowaniem układu nerwowego w fizjoterapii i rehabilitacji wzroku, Poznań
-III Międzynarodowa Neurobiologiczna Konferencja Naukowa „Glottodydaktyka i logopedia z perspektywy neurobiologicznej” Kraków
-Warsztaty „Programowanie języka dla dzieci z zaburzeniami komunikacji (niesłyszących, autystycznych, z afazją)” Warszawa
-Szkolenie „Praca logopedyczna z dzieckiem zagrożonym nieprawidłowym rozwojem mowy i trudnościami w karmieniu. Wczesna interwencja logopedyczna” Poznań
-Szkolenie „Wspieranie funkcji prelingwalnych w praktyce logopedy, wczesna opieka logopedyczna nad dzieckiem od 0-2 r.ż.” Poznań
-Szkolenie „Diagnoza logopedyczna dzieci z różnymi zaburzeniami mowy”, Kalisz
-Warsztaty „Test SON-R 2,5-7 badanie i interpretacja wyników” Warszawa
-Certyfikat „Karty Oceny Rozwoju Psychoruchowego KORP” Wrocław
-Warsztaty „Metoda Krakowska w logopedii” Bydgoszcz
-Szkolenie „Wczesna diagnoza i terapia dzieci z zaburzeniami rozwoju językowego. Programowanie rozwoju języka” Poznań
-Warsztat „Elementy rehabilitacji logopedycznej dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym” Bydgoszcz
-Szkolenie „Komunikacja włączająca z dzieckiem z Zespołem Aspergera – warsztat umiejętności” Kalisz
-Warsztat „Dyzartria: podstawy teorii, diagnozy i praktyki logopedycznej” Bydgoszcz
-Certyfikat „Diagnoza i Terapia Ręki-szkolenie I i II stopnia” Poznań
-Warsztat „Kompleksowa diagnoza a IPET-strategie wsparcia w bezpośredniej pracy z dzieckiem i rodziną” Bydgoszcz
-VI Seminarium Naukowe w ramach Logopedycznego Tygodnia Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego, Bydgoszcz
-Warsztat „Podstawy ortodoncji dla logopedów. Diagnoza i usprawnianie wymowy z wadą zgryzu i z wadą wymowy” Bydgoszcz,
-Warsztat „Terapia komunikacji werbalnej dzieci z autyzmem” Bydgoszcz
-Warsztat „Skuteczne metody pracy z dzieckiem z wadą wymowy, część I” Katowice
-Warsztat „Skuteczne metody logopedyczne, część II” Katowice
-Warsztaty „Integracja sensoryczna w terapii logopedycznej” Bydgoszcz
-Warsztaty „Strategiczna metoda usprawniania realizacji fonemów” Poznań
-Szkolenie „Diagnoza i terapia dzieci z opóźnionym rozwojem mowy” Poznań
-Warsztaty „Ćwiczenia ogólnorozwojowe wspierające naukę czytania u dzieci z zaburzeniami rozwoju”
-IV Ogólnopolska Konferencja Logopedyczna „Metody wspomagające terapię logopedyczną dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym” Warszawa
-Konferencja „III Ogólnopolskie Seminarium Naukowe z okazji Europejskiego Dnia Logopedy- Wybrane problemy logopedii” Bydgoszcz
-Konferencja „V Konferencja logopedyczna z okazji Europejskiego Dnia Logopedy- Interdyscyplinarność w logopedii” Bydgoszcz
-Konferencja „IV Konferencja z okazji Europejskiego Dnia Logopedy-Zaburzenia mowy i komunikacji u dzieci z wadami słuchu i opóźnionym rozwojem mowy” Bydgoszcz
-Warsztaty „Wczesna diagnoza i stymulacja logopedyczna” Poznań
-Szkolenie „Diagnoza i terapia dzieci zagrożonych dysleksją” Poznań
-Warsztaty „Stymulacja mechanizmów poznawczych warunkujących rozwój mowy” Bydgoszcz
– Kurs „Współpraca z rodzicami. Praca z rodzicem trudnym” Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli Uni-Terra w Poznaniu
-I Międzynarodowa Neurobiologiczna Konferencja Naukowa „Neurobiologiczne podstawy wczesnej terapii zaburzeń rozwojowych” Uniwersytet Pedagogiczny w Krakowie
-Konferencja „Stymulacja rozwoju dziecka według Metody Krakowskiej” Bydgoszcz
-Szkolenie „Metoda sylabowa nauki czytania prof. Jagody Cieszyńskiej” Poznań
-Warsztaty „Symultaniczno-sekwencyjna nauka czytania” Warszawa
-Szkolenie „Zespół Aspergera (cechy autystyczne) – diagnoza, terapia, modyfikacja zachowań” Poznań
-Szkolenie: „Opóźniony rozwój mowy – diagnoza i wspomaganie rozwoju” Poznań
-Szkolenie „Terapia zaburzeń trudnych w autyzmie i Zespole Aspergera” Poznań
-III Ogólnopolskie Forum Autyzmu – Autyzm nie musi być wyrokiem – współczesne metody diagnozy, terapii i leczenia” Poznań
-Warsztaty „Introduction. Wprowadzenie do metody growth through Play System” Poznań
-Konferencja „Integracja dla edukacji. Łagodne przejście z przedszkola do szkoły. Rola nauczyciela w kształtowaniu wszechstronnego rozwoju dziecka” Poznań
-Warsztaty „Terapia neurobiologiczna” Warszawa
-Sympozjum „Rozwój małego dziecka-jak i gdzie szukać pomocy” Poznań
-VIII Ogólnopolska konferencja logopedyczna „Diagnoza i terapia dzieci z zaburzeniami autystycznymi” Warszawa
-Szkolenie „Alalia (opóźniony rozwój mowy, SLI)-diagnoza i terapia” Warszawa
-Warsztaty „Zastosowanie dzienniczków wydarzeń w pracy z dziećmi z autyzmem” Poznań
-Szkolenie „Metoda neurobiologiczna w terapii dzieci z autyzmem”
-Konferencja „Dziecko-wspólny projekt. Placówka-Rodzice-Poradnia. Integracja na rzecz najmłodszych” Bydgoszcz
-Warsztaty „Stymulacja mechanizmów lewopółkulowych-usprawnianie pracy lewej półkuli mózgu” Poznań
-Szkolenie „Symultaniczno-Sekwencyjna nauka Czytania (S-SNCz)” Bydgoszcz
-Międzynarodowe Otwarte Dni Nauki KPSW Bydgoszcz
-Warsztat „Ćwiczenia logopedyczne” Bydgoszcz
-Wykład „Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka potrzebą czasu” Bydgoszcz
-Warsztat „Diagnoza różnicowa dzieci z ORM” Bydgoszcz
-Warsztaty rehabilitacyjno-konsultacyjno-diagnostyczne Metod Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne (I i II stopień) Bydgoszcz
-Warsztat: „Diagnoza i terapia dzieci z zespołem Aspergera” Poznań
-Konferencja „Ogólnopolska Studencka Konferencja Naukowa Psyche-Ciało-Nieświadomość” Bydgoszcz
-Warsztat „Podstawy emisji głosu dla logopedów” Bydgoszcz