Logopeda, pedagog specjalny- Poznań
Sara Brodzińska

Logopeda, pedagog specjalny. Swoje doświadczenie zawodowe zdobywała w gabinetach prywatnych, przedszkolach, szkołach oraz podczas działalności wolontaryjnej. Regularnie podnosi swoje kwalifikacje, uczestnicząc w szkoleniach i warsztatach z zakresu diagnozy i terapii dzieci z zaburzeniami rozwoju, a także działań profilaktycznych związanych z rozwojem mowy. W Centrum Terapeutycznym „Od Głowy do Mowy” prowadzi zajęcia terapeutyczne dla dzieci z zaburzeniami mowy i komunikacji.
Kompetencje:
-terapia zaburzeń mowy o różnej etiologii,
-diagnoza i terapia wad wymowy,
-terapia miofunkcjonalna,
-wczesna nauka czytania Metodą Symultaniczno-Sekwencyjną®,
Wykształcenie:
Uniwersytet Medyczny im. Piastów Śląskich we Wrocławiu – w trakcie Studia podyplomowe, kierunek: Neurologopedia kliniczna z wczesną interwencją logopedyczną,
Studia magisterskie, kierunek: pedagogika specjalna, spec. logopedia kliniczna Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
Studia licencjackie, kierunek: pedagogika specjalna, spec. logopedia – profilaktyka i terapia Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
Ukończone kursy i szkolenia:
2022
„Diagnoza logopedyczna dzieci w wieku 18 – 30 m.”
„Mioterapia dziecki w wieku 2 do 6 lat”
„Nadmierne ślinienie w logopedii”
2021
„Ocena funkcjonalna traktu ustno-twarzowego. Mioterapia – podejście autorskie”;
„Nie patrzy, nie słucha, nie mówi. Od czego zacząć? Diagnoza i trening bazowych umiejętności komunikacyjnych”;
„Guguhopla – od samogłoski do zdania obrazkowego”
„Elastyczny Terapeutyczny Taping w logopedii/neurologopedii. Podejście Esther de Ru”; -„Warsztaty Hej dwulatku!”
„Pozycja spoczynkowa warg, żuchwy, języka”;
„Afazja rozwojowa praktycznie”;
„Zaburzenia rozumienia. Strategie wspierające”;
„Międzyzębowa wymowa t, d, n, l”;
„Napięcie mięśniowe w logopedii”
„Parafunkcje – rozwiązania terapeutyczne”;
„Joga w logopedii”;
„Nosowoanie – rozwiązania terapeutyczne”;
„Diagnoza miofunkcjonalna”;
„Sygmatyzm międzyzębowy, boczny, dorsalny”;
„Diagnoza opóźnionego rozwoju mowy”;
„Połykanie w praktyce logopedycznej – rozwiązania terapeutyczne”;
„Oddychanie ustami – rozwiązania terapeutyczne”;
„Migdały w praktyce logopedycznej – rozwiązania terapeutyczne”;
„Funkcja połykania w kontekście terapii logopedycznej”;
„Żucie w praktyce logopedycznej – rozwiązania terapeutyczne”;
„Terapia miofunkconalna – terapia karmienia. Znaczenie funkcji prymarnych w rozwoju mowy”;
2020
„Ankyloglosja – krótkie wędzidełko języka”;
„Terapia hybrydowa w logopedii”;
„Mowa czy rozmowa? Aktywności kształtujące komunikację werbalną”;
„Zaburzenia języka i komunikacji u małego dziecka (autyzm dziecięcym, Zespół Aspergera, afazja dziecięca, opóźniony rozwój mowy) – diagnoza różnicowa okiem logopedy klinicznego”;
„Strategiczna metoda usprawniania realizacji fonemów w dyslalii obwodowej”;
„Terapia dziecięcej apraksji mowy, ORM, afazji motorycznej i rozwojowej wg zasad motorycznego uczenia”;
„Programowanie języka dla dzieci z zaburzeniami komunikacji”;
Certyfikat „Karta Oceny Logopedycznej Dziecka – KOLD do diagnozy dzieci w wieku od 1 miesiąca do końca 9 roku życia”;
„Stymulacja autonomicznego układu nerwowego. Część I”;
„Wczesna interwencja logopedyczna do 3 roku życia”;
2019
„Sygmatyzm – efektywne postępowanie logopedyczne”; -„Symultaniczno-sekwencyjna nauka czytania”;
„Terapia neurobiologiczna” Centrum Metody Krakowskiej;
„Opóźniony rozwój mowy. Kreatywne postępowanie logopedyczne”;
„Diagnoza różnicowa i metody pracy logopedy z dziećmi ze specjalnymi potrzebmi edukacyjnymi” – seminarium, PZL;
Certyfikat „Smykopląsy – kreatywne warsztaty logorytmiczne”;
2018 „Rozowjowo-zabawowo – praktyczny warsztat o zabawach wspierających rozwój dzieci do trzeciegu roku życia” Fundacja CaliMali;
“Rotacyzm – przyczyny, diagnoza i terapia”;
“ORM – przyczyny, diagnoza i terapia”;
Certyfikat “Logorytmika – ruch słuch słowo”;
„Alternatywne metody komunikowania się – AAC” – seminarium, WSE UAM;
2016
„O różnych drogach dokonalenia zdrowia. Koteksty medyczne, psyhopedagogiczne, kulturowe” – konferencja naukowa, WSE UAM;
2015 „Osoba z głęboką niepełnosprawnością inteletualną w systemie edukacji” – seminarium naukowe, WSE UAM;