Pedagog specjalny Poznań
Natalia Szeląg
Pedagog specjalny, terapeuta wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, terapeuta ręki, certyfikowany tutor, trener efektywnej nauki. Doświadczenie zawodowe zdobywała w Krajowym Towarzystwie Autyzmu oraz Ośrodku Wczesnej Interwencji. Obecnie współorganizuje proces kształcenia uczniów z niepełnosprawnościami w przedszkolu oraz szkole podstawowej. W Centrum Terapeutycznym „Od Głowy do Mowy” prowadzi zajęcia z zakresu terapii pedagogicznej, przygotowania do podjęcia nauki w szkole z młodszymi dziećmi ze spektrum autyzmu, wadami genetycznymi, ryzykiem dysleksji
Wykształcenie:
Uniwersytet Szczeciński, pedagogika specjalna, specjalizacja: pedagogika lecznicza z terapią zajęciową, licencjat.
Uniwersytet Adama Mickiewicza w Poznaniu, pedagogika specjalna, specjalizacja: edukacja i rehabilitacja osób niepełnosprawnych intelektualnie, studia magisterskie.
Uniwersytet Adama Mickiewicza w Poznaniu, pedagogika, specjalizacja: wczesne wspomaganie rozwoju dziecka, studia magisterskie.
Kompetencje:
Diagnoza i terapia pedagogiczna:
• diagnoza dojrzałości szkolnej
• diagnoza ryzyka dysleksji- Test SWM
• terapia pedagogiczna z wykorzystaniem założeń Metody Krakowskiej, dla dzieci z zaburzeniami w rozwoju (w tym z autyzmem).
• zajęcia przygotowujące dziecko do podjęcia nauki w szkole
• zajęcia dla dzieci z trudnościami w nauce czytania i pisania
• nauka czytania metodą sylabową
• matematyka z Numiconem
• zajęcia z zakresu Terapii Ręki
Ukończone kursy i szkolenia:
1. Terapia neurobiologiczna dla początkujących.
2. Metoda Krakowska- terapia neurobiologiczna dzieci z zaburzeniami rozwoju.
3. Symultaniczno- sekwencyjna metoda czytania.
4. Programowanie języka dla dzieci z zaburzeniami komunikacji ( niesłyszących, autystycznych, z afazją )
5. Metoda Dobrego Startu.
6. AAC – wspomagające i alternatywne metody porozumiewania się dzieci ze specjalistycznymi potrzebami w komunikowaniu się (20 h dydaktycznych).
7. Jak rozwijać komunikację u osób ze spektrum autyzmu (z uwzględnieniem teorii umysłu)? (10 h dydaktycznych)
8. Diagnoza i terapia stymulacyjna metodą Carla Delacato I i II stopień (14 godzin dydaktycznych).
9. Zaburzenia mikroflory jelitowej i nadwrażliwości pokarmowe w zaburzeniach ze spektrum autyzmu.
10. Terapia ręki I i II stopnia.
11. Usprawnianie motoryki małej z elementami terapii ręki.
12. Pierwsze kroki w planowaniu terapii indywidualnej dziecka z autyzmem.
13. Udział w konferencji naukowo szkoleniowej FORUM AUTYZMU. Zachowania trudne w przebiegu rozwoju dzieci z całościowymi zaburzeniami rozwoju.
14. Certyfikat trenera efektywnej nauki.
15. Ukończenie Szkoły Tutoringu.
16. Numikon – kształtowanie podstawowych umiejętności matematycznych.
17. EEG-Biofeedbeck I stopień