Logopeda, pedagog specjalny Poznań
Natalia Michalak
Logopeda, pedagog specjalny, terapeuta ręki. Doświadczenie zawodowe zbierała w przedszkolu, szkole podstawowej, ośrodku szkolno-wychowawczym dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnej, poradni psychologiczno-pedagogicznej oraz ośrodku rehabilitacyjno-edukacyjno-wychowawczym. Była wolontariuszką w Wielkopolskim Centrum Onkologii, gdzie pracowała z dorosłymi pacjentami po laryngektomii oraz praktykantką w stowarzyszeniu „Afazja”. Poszerza swoją wiedzę na kursach oraz poprzez studiowanie literatury i analizowanie studium przypadków, aby prowadzona przez nią terapia była odpowiednio dobrana do potrzeb dziecka. Od wielu lat bierze udział w wydarzeniach i warsztatach artystycznych, podczas których nabywa umiejętności pracy ciałem i głosem na scenie
Kompetencje:
- Terapia wad wymowy
- Masaż logopedyczny kompleksu ustno-twarzowego
- Praca z dziećmi z rozwojowym zaburzeniem mowy i języka
- Praca z dziećmi i dorosłymi z zaburzeniami na tle neurologicznym
- Budowanie umiejętności komunikacyjnych
- Edukacja rodziców z zakresu wczesnej profilaktyki logopedycznej
- Wspomaganie motoryki małej, masaż stymulacyjno-sensoryczny ręki, wspieranie umiejętności pisania
- Emisja głosu
Wykształcenie:
Szkoła Doktorska Nauk Społecznych, dyscyplina: Pedagogika- w trakcie
Studia magisterskie, kierunek: Pedagogika specjalna, specjalność: Logopedia kliniczna- Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
Studia licencjackie, kierunek: Pedagogika specjalna, specjalność: Logopedia, profilaktyka i terapia- Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
Ukończone kursy i szkolenia:
- Stosowanie Testu Rozwoju Językowego w praktyce
- Wykorzystanie ADOS-2 w praktyce klinicznej
- Ocena traktu ustno-twarzowego. Mioterapia podejście autorskie
- Masaż logopedyczny od podstaw – podejście praktyczne
- Terapia manualna w gabinecie logopedy
- Trening karmienia STEP BY STEP. Niezbędne umiejętności małego dziecka
- Terapia dziecięcej apraksji mowy, ORM, afazji motorycznej i rozwojowej wg. Zasad motorycznego uczenia się
- Makerspace – cała PARA w edukację (II edycja Konferencji Strefa Projektów Edukacyjnych i Społecznych)
- Kreatywne warsztaty logopedyczne terapii głoski [s] Projektowanie postępowania terapeutycznego z wykorzystaniem własnoręcznie przygotowanych pomocy dydaktycznych
- Terapia ręki i zaburzeń motoryki małej I i II stopnia – diagnoza-terapia-masaż©
- 49 fundamentalnych zasad w terapii logopedycznej
- Sygmatyzm praktycznie- od czego zacząć?
- Wywołaj Rrrrr! Skuteczna terapia rotacyzmu
- Opóźniony rozwój mowy- scenariusze zajęć
- Logo Rytm i Ka dla NajNajów na WIOSNĘ
- Rozszczepy wargi i podniebienia z perspektywy medycznej. Miejsce logopedy w wielospecjalistycznym leczeniu dzieci z rozszczepem
- Postępowanie logopedyczne przy niepełnosprawności intelektualnej w stopniu głębokim
- Praca ze studentem w spektrum autyzmu
Konferencje:
- III edycja konferencji LOGOPEDIA MŁODYCH Wygłoszenie referatu pt. Znaczenie wad i zaburzeń mowy u osób publicznych i powszechnie znanych w wykonywanym zawodzie
- I Ogólnopolska Konferencja Naukowa „Instrukcja Obsługi Strachu” Wygłoszenie referatu pt. Strach a komunikacja
- Ogólnopolska konferencja logopedyczna „Współczesne wyzwania w terapii patologii mowy”
- V edycja konferencji „Logopedia Młodych” Sesja posterowa: Dysfonia dziecięca
- Konferencja „Wiem, wykorzystuję, działam” Wygłoszenie referatu: DLD- studium przypadku dziecka w wieku przedszkolnym
- II Akademia Metodologiczna Wygłoszenie referatu: Podejmowanie współpracy międzyzawodowej podczas terapii dzieci z zaburzeniami w rozwoju mowy