image
hl1

Logopeda, pedagog specjalny Poznań

Natalia Michalak

Logopeda, pedagog specjalny, terapeuta ręki. Doświadczenie zawodowe zbierała w przedszkolu, szkole podstawowej, ośrodku szkolno-wychowawczym dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnej, poradni psychologiczno-pedagogicznej oraz ośrodku rehabilitacyjno-edukacyjno-wychowawczym. Była wolontariuszką w Wielkopolskim Centrum Onkologii, gdzie pracowała z dorosłymi pacjentami po laryngektomii oraz praktykantką w stowarzyszeniu „Afazja”. Poszerza swoją wiedzę na kursach oraz poprzez studiowanie literatury i analizowanie studium przypadków, aby prowadzona przez nią terapia była odpowiednio dobrana do potrzeb dziecka. Od wielu lat bierze udział w wydarzeniach i warsztatach artystycznych, podczas których nabywa umiejętności pracy ciałem i głosem na scenie

 

Kompetencje:

  • Terapia wad wymowy
  • Masaż logopedyczny kompleksu ustno-twarzowego
  • Praca z dziećmi z rozwojowym zaburzeniem mowy i języka
  • Praca z dziećmi i dorosłymi z zaburzeniami na tle neurologicznym
  • Budowanie umiejętności komunikacyjnych
  • Edukacja rodziców z zakresu wczesnej profilaktyki logopedycznej
  • Wspomaganie motoryki małej, masaż stymulacyjno-sensoryczny ręki, wspieranie umiejętności pisania
  • Emisja głosu

Wykształcenie:

Szkoła Doktorska Nauk Społecznych, dyscyplina: Pedagogika- w trakcie

Studia magisterskie, kierunek: Pedagogika specjalna, specjalność: Logopedia kliniczna- Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu

Studia licencjackie, kierunek: Pedagogika specjalna, specjalność: Logopedia, profilaktyka i terapia- Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu

 

Ukończone kursy i szkolenia:

  • Stosowanie Testu Rozwoju Językowego w praktyce
  • Wykorzystanie ADOS-2 w praktyce klinicznej
  • Ocena traktu ustno-twarzowego. Mioterapia podejście autorskie
  • Masaż logopedyczny od podstaw – podejście praktyczne
  • Terapia manualna w gabinecie logopedy
  • Trening karmienia STEP BY STEP. Niezbędne umiejętności małego dziecka
  • Terapia dziecięcej apraksji mowy, ORM, afazji motorycznej i rozwojowej wg. Zasad motorycznego uczenia się
  • Makerspace – cała PARA w edukację (II edycja Konferencji Strefa Projektów Edukacyjnych i Społecznych)
  • Kreatywne warsztaty logopedyczne terapii głoski [s] Projektowanie postępowania terapeutycznego z wykorzystaniem własnoręcznie przygotowanych pomocy dydaktycznych
  • Terapia ręki i zaburzeń motoryki małej I i II stopnia – diagnoza-terapia-masaż©
  • 49 fundamentalnych zasad w terapii logopedycznej
  • Sygmatyzm praktycznie- od czego zacząć?
  • Wywołaj Rrrrr! Skuteczna terapia rotacyzmu
  • Opóźniony rozwój mowy- scenariusze zajęć
  • Logo Rytm i Ka dla NajNajów na WIOSNĘ
  • Rozszczepy wargi i podniebienia z perspektywy medycznej. Miejsce logopedy w wielospecjalistycznym leczeniu dzieci z rozszczepem
  • Postępowanie logopedyczne przy niepełnosprawności intelektualnej w stopniu głębokim
  • Praca ze studentem w spektrum autyzmu

Konferencje:

  • III edycja konferencji LOGOPEDIA MŁODYCH Wygłoszenie referatu pt. Znaczenie wad i zaburzeń mowy u osób publicznych i powszechnie znanych w wykonywanym zawodzie
  • I Ogólnopolska Konferencja Naukowa „Instrukcja Obsługi Strachu” Wygłoszenie referatu pt. Strach a komunikacja
  • Ogólnopolska konferencja logopedyczna „Współczesne wyzwania w terapii patologii mowy”
  • V edycja konferencji „Logopedia Młodych” Sesja posterowa: Dysfonia dziecięca
  • Konferencja „Wiem, wykorzystuję, działam” Wygłoszenie referatu: DLD- studium przypadku dziecka w wieku przedszkolnym
  • II Akademia Metodologiczna Wygłoszenie referatu: Podejmowanie współpracy międzyzawodowej podczas terapii dzieci z zaburzeniami w rozwoju mowy